tisdag 21 januari 2014

Trollstavar

wicca ifokus är veckans tema trollstavar.

En trollstav var det allra första jag gjorde när först blev häxa för en massa år sedan. Men för ungefär tre år sedan när jag kom in på wicca, ville jag göra mig en till.

Min första trollstav från "wicca-eran", och en kristall jag också använder som trollstav

Idag fick jag lust till att göra ett handtag (eller vad man nu ska kalla det) för bland annat kristallen jag använder som trollstav. Tog en bit poppel, och borrade ett hål i vardera ände. Jag fyllde det ena hålet med lite örter och diverse "godsaker" och förseglade det med bivax, medans det andra hålet blir platsen för kristallen.


Jag funderar på att måla några symboler på det och antagligen olja den någon gång i framtiden. Provade den ett tag idag och jag tycker verkligen att energier mycket lätt och smidigt flödar genom den, till kristallen, och ut. Jag kommer nog använda den mest för healing, spells och s.k. crystal grids.

Det var i varje fall mycket roligt att göra den, så ska kanske göra en trollstav till, utsmyckad med fler stenar (som jag ändå inte använder) och kanske måla något mönster på den... Vi får väl se!


Blessed Be!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar