onsdag 1 januari 2014

Tarot - Clown

Då börjar jag detta året med att fördjupa mig inom tarot. Min tanke är att gå igenom leken långsamt - ett kort om dagen.

Jag börjar med stora arkanan, och satt en stund och betraktade det första kortet. Detta är min tolkning:

0 - Clown

Mitt första intryck är naivitet, men också lekfullhet och lycka. Kortet berättar att man vet vad man gör, och kanske till och med kan bli övermodig. Den står också för att man som individ står på säkra ben, men det kan också betyda att man blivit en ensamvarg. Kortet kan också berätta att andra är orolig för en (antagligen i onödan), men också att man har lätt för att bli lurad.

Jag tycker verkligen att detta är ett "jag"-kort, då det visar mycket som handlar just om individen i fråga.


Detta var allt för mig idag, men jag kommer antagligen fylla på med mer tolkningar om varje kort allteftersom tiden går.

Jag återvänder i morgon med nästa kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar