torsdag 19 december 2013

Det närmar sig slutet...

Fullmånen var otroligt vacker i förrgår kväll, och hon verkligen talade till mig. Jag tog en promenad vid 20-tiden trots att jag var trött, men efter att ha gått bara en kilometer eller så i hennes ljus blev jag så mycket piggare. Sådana drastiska skillnader har jag ju vart med om förut, men de slutar aldrig att förvåna mig.

Den sista fullmånen för i år lämnar oss nu, och jag började tänka på det många i modern tid kanske börjar tänka på vi den här tiden: nyårslöften. Jag satt och funderade igår på vad de i så fall skulle kunna vara, och kom fram till tre kategorier: sinne, kropp och ande. För sinne har jag klart bestämt mig att bli bättre på att spå, lära mig alla tarotkorten och sträva mot att bli visare. För kropp, tänkte jag att jag ska äta vegetariskt hela nästa samt träna mera. Ta hand om den delen av mig som finns på det fysiska planet, helt enkelt. För ande vet jag inte riktigt, men jag tror jag får försöka hitta på något som jag skulle kunna gynna min själ. Jag kanske kommer göra som så att jag skriver ner allt negativt som händer under året och sedan försöka utvärdera det. Förstå vad om hände, vad som kunde ha hänt och varför det hände.

Med tanke på att jag vill leva nyttigare nästa år (och helst inte få i mig en massa konstiga konserveringsmedel och liknande), har jag faktiskt redan tjuvstartat lite. Vid fullmånepromenaden i förrgår kväll, gjorde jag mig en liten smoothie att ta med. Igår gjorde jag en smoothie till lunch, och idag en till frukost.

En banan, en clementin och en näve granskott

Jag har också märkt att granskott blivit en favorit denna vintern också. Visst, de har en lite besk smak som jag inte är stormförtjust i, men det blir otroligt gott i smoothies.

Nu lämnar jag er med en av mina favoritlåtar!


Blessed Be!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar